Thaimaa 2007
maanantai 19. helmikuuta 2007

Nyt on hyvin homma hallussa. Aamulla pakattiin viimeiset tavarat ja käytiin In-Touchissa syömässä aamupalaa. Myös gekkoperhe tuli tervehtimään samoin kuin uskollinen vahtikoiramme Koira. Mopo palautettiin D.D. Hutiin ja sain passinkin takaisin. Kohta hypätään mopon sivuvaunuun ja ajellaan satamaan. Koh Tao jää vähitellen taakse.

Paikka: Koh Tao, Thaimaa

Taas meitä poloisia huijattiin kun ei tajuttu kysyä taksin hintaa etukäteen. Ravintolan äijä sanoi 15 bahtia per lärvi, mutta kun päästiin satamaan niin kuski vaati yhteensä 200 bahtia. Veti aika sopivasti välistä. Matkalla pudotettiin paketti postiin. Yli neljän kilon loota maksoi vajaat 1500 bahtia. Saa nähdä milloin se saapuu Suomeen. Nyt ollaan satamassa ja odotellaan katamaraanin saapumista. Hirveä hiki taas vaihteeksi päällä kun saa raahata tätä tavara määrää. Napattiin äsken matkapahoinvointidropit naamaan. Innolla odotetaan, että lentääko laatta tai oksennus :)

Paikka: Koh Tao, Thaimaa

Odoteltiin ja odoteltiin laivan saapumista. Kun laiva viimein tuli satamaan, lähdettiin valumaan laiturille. Kävikin ilmi, että toimistosta saatu lippu olisikin pitänyt vaihtaa sataman toimistossa toiseen. Hirveällä hötkeellä juostiin rinkat selässä vaihtamaan liput miehistön lyödessä tahtia. Loppujen lopuksi oltiin viimeiset laivaan tulijat. Noh, nyt ollaan botskissa ja toistaiseksi merenkäynti ei näytä pahalta.

Paikka: Koh Tao, Thaimaa

Pysähdyttiin matkalla Koh Phanganilla ja jatkettiin siitä Koh Samuille. Molemmat saaret näyttivät veneestä katsottuna ihan samalta kuin Koh Tao - kaikkea oli vaan vähän enemmän. Samuilla odoteltiin rauhassa, että muut saivat tavaransa etsittyä. Sitten vaan poimittiin omamme ja hypättiin laivasta pois. Ensitöikseen selvittettiin mistä saisimme lippuja Surat Thaniin. Nainen opasti meidät ylikalliiseen taksiin, joka ajoi saaren toiselle puolelle. Ostettiin satamasta liput ja mentiin syömään lähimpään ravintolaan. Hise söi paistettua nuudelia kasviksilla ja minä kanalla. Jälkiruoaksi lapioitiin kunnon banana splitit. Maha on pallona taas vaihteeksi. Laivoja Surat Thaniin lähtee täältä tunnin välein. Hypättiin kahdelta lähtevään autolauttaan jonka pitäisi olla perillä neljän aikoihin.

Paikka: Koh Tao, Thaimaa

Jaahas. Ei sitten päästykään laivalla Surat Thaniin :D Tultiin sittenkin Don Sakiin, josta on bussiyhteys Surat Thaniin. Käyhän tämä näinkin ja on varmasti vielä nopeampi kuin hitaalla lautalla köröttely.

Paikka: Koh Tao, Thaimaa

Körryyteltiin bussilla hyvän aikaa ja nyt ollaan (mitä ilmeisemmin) Suratthanissa. Ostettiin jädet ja kohta olisi selvitettävä kyytiä Khao Sokiin. Aivan mielettömän kuuma täällä, mitä lie mittari näyttää.