Thaimaa 2007
keskiviikko 17. tammikuuta 2007

Päästiin Bangkokiin. Lento meni mukavasti, joskin unta tuli vähänlaisesti. Laukut löytyivät nopeasti - kiitos toimivien lentokenttäopasteiden. Kenttä on iso, mutta selkeä. Rinkat saatiin napattua selkään ja hikipäässä etsittiin kännykkäliittymää. Myyntipiste löytyi, mutta haluamamme liittymät olivat loppuneet. Ei jaksettu temppuilla taksien kanssa niin otettiin ylihinnoiteltu kyyti (700bht) hostellille. Olin niin nohevana, että yritin hypätä kuskin paikalle kun ei vasemmanpuoleinen liikenne ollut uponnut vielä kaaliini :D Majapaikkana toimii Asha Guesthouse. Huoneessa on ilmastointi (mikä on tietysti 33 asteen helteessä ihan mukava lisä), sänky, kaappitilaa ja pöytä. Wc- ja suihkutilat ovat yhteiset. Ei tietysti mitään luksusta, mutta oikein sopivaa meille. Hintaa huonella on peräti 4.7€/naama/yö. Alakerrassa on hengailuhuone, uima-allas ja kahvila sekä ilmainen pyykinpesupaikka. Pihassa on vehreä puutarha. Parvekkeelta näkyy jotakin keskeneräisiä rakennuksia, huikeita kerrostaloja ja kasvillisuutta.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Käytiin seikkailemassa skytrainilla. Määränpäänä oli lumphini park jonne pääsimme ilman ongelmia. Hintaa tuli 35 bahtia. Ihmiset on tosi ystävällisiä. Heti kun näyttää, että pallo on hukassa niin joku paikallinen tulee auttamaan. Joku tyyppi halusi pitää meille myös puistoluennon temppeleistä. Ei vaan meinannut ymmärtää mitään... Puistossa nähtiin pari isoa varaanin jötkälettä ja kilpikonna, jonka minä vahingossa hätistelin pois. Evästä nautittiin Wai Thai -ravintolassa. Ruoka oli "kallista", sillä se maksoi molemmilta yhteensä vajaat 8 euroa. Paikan pointti oli terveysruoat, joten tämä päivä meni terveellisesti. Emme löytäneet vielä myymälää, josta olisi saanut oikeita liittymiä, joten tämä ilta menee vielä Suomen liittymillä. Nyt majapaikkaan lataamaan matkaväsymys pois.

Paikka: Bangkok, Thaimaa

Ajeltiin skytrainilla samaa reittiä takaisin ja yritettiin löytää majapaikka ulkomuistista. Onnistuttiin kuitenkin lähtemään asemalta ihan väärään suuntaan ja kun kaikki kadut ja kojut tuntuvat näyttävän samalta, niin huomattiin olevamme ihan vikapaikassa. Kikkailtiin kuitenkin takaisin omia jälkiä ja suunnistimme majapaikkaan GPS:n avustuksella. Matkalla haimme 7-elevenistä sipsejä, vessapaperia ja iso tonkka vettä. Nyt ne päivän terveyspommit meni hukkaan... GPS:n toimivuus Bangkokin keskustassa on melko vaihtelevaa ja siksi reittikin on todella katkonainen. Suuret rakennukset ja skytrain-rata peittää näkyvyyttä melko vahvasti. Majapaikassa otettiin menetettyä yöunta takaisin nukkumalla vajaan kolmen tunnin päiväunet. Sen jälkeen käytiin suihkuttelemassa Bangkokin pölyt pois. Erillistä lämmintä vettä ei ollut, mutta vesi oli kuitenkin virkistävän viileää. Tänään ei jakseta tehdä mitään erikoista vaan hengaillaan täällä loppuilta ja herätään aamulla hyvissä ajoin uuteen päivään.